maanantai 20. heinäkuuta 2009

Sydde en meitai/ ompelin neliöliinan


Löysin aivan ihanan mei tain nettissä mutta sehän ei myydä suomessa. Yritin ostaa semmosen ruotsista mutta en saanut sen. Silloin päätin että teen oman mei tain. Googlasin vähän malleja ja sitten päätin omassa päässä minkä näköiseksi se tulee ja minun mielestä aivan hyvän lopputuloksen sain. Minulla ei ollu kaavaa muutakun se mitä olin tutkinut netissä.




Jag hittaden en alldeles härlig mei tai på näte som jag ville ha, men den säljs inte i Finland. Försökte köpa en sådan från sverige begangnad men fick den inte så jag bestämde mig för att sy en själv. Googlade modeller från näte och sedan sydde jag en egen meitai. Hade inget mönster utan klippte den på måfå, men är faktiskt ganska nöjd med resultatet. Fast en sak stör mig och de är att mönstret på tyget är felväg. Men de syns ju inte på lång håll.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti