sunnuntai 23. elokuuta 2009

Lite nymålat och järntråd

När jag var liten så gav min moromor och morfar en byrång till mig. Då var den gammalrosa, min älsklingsfärg. Byrången hade mmormor fått av någon släkting. Jag tyckte om den direkt. När jag då skulle flytta hemifrån så började jag restaurera den eller skrapa bort den gamla färgen för att jag ville ha den vit. Detta projekt håll på i 2år, men den blev färdig och nu är det dotterns klädskåp.






I vårast så inredde jag framterassen lite. VI hade en bänk som lacken hade farit på så det var renut sagt ful, som de på dialekt säger "fliisu". Bänken fick ny färg och samtidigt så gjorde jag en "fågelbur" i järntråd. De skall nog komma en till men minder sen när jag får ny lust på att göra nå med järntråd.
De e ganska tungt att hålla på och rulla järntråd runt något. På tal om att finger topparna blir fula ännu till. Men vad gör man inte när de är kul att jobba med händerna. Än sen om fingrarna ser ut som om jag skulle ha bitit på dem.










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti